Wednesday, February 24, 2010

ほほえむ(smiling)アメリカ人

 アメリカに初(はじ)めてきたとき、多(おお)くのカルチャーショックに会いました。その中でも“ほほえむ”というアメリカ人の行動(こうどう)はとてもふしぎに感(かん)じました。
 私がキャンパスを歩いていた時、知らない人が「ハロー」といってほほえみかけてきました。私がその男性(だんせい)を知らなかったのでとてもおどろきました。「なんでこの人は笑っているのだろう」「私のことが好きなのかしら?」と色々(いろいろ)考(かんが)えてしまいました。これはアメリカの文化(ぶんか)で、目が会った人や通(とお)りで会った人にはみなほほえむか、軽(かる)くあいさつをします。日本では誰)だれ)もわらいません。みなだまって無視(むし)するか、仏頂面(ぶっちょうづら)で通り過(す)ぎます。もし日本で知らない人にほほえみかけたら変なひとだと思われるでしょう。今はもう慣(な)れましたが、私はこのアメリカの習慣(しゅうかん)が嫌(きら)いではありません。少(すく)なくとも無視(むし)するよりはにこっとされたほうが気持(きも)ちがいいからです。

When I came to America for the first time, I faced so many cultural shocks. One of my "favorite" is smiling. I felt very strange when I see people smile at others even they do not know each other.
When I walked on the campass at IUP, a guy smiled at me and said "hello". I was so surprised because I never see him before. "Why does he smile at me?" " Is he interested in me?" Many quesitons came up in my mind. However, it is a typical America culture that people say "hi" or smile with each other when they meet their eyes or see people on the street. In Japan, nobody does so ever. Everyone walks on the street without smiling at all. If I smile at others in Japan, I might be seen "a very wired woman". Now, I am getting used to this, and in fact I like this America custom. At least, it is much better to give a smile to people rather than neglecting.

2 comments:

  1. Thats really funny. It can't hurt to smile. BUT- Spend just "one" week in New York and you will feel like your right back at home. Things are so fast pace and crazy in New York (hence the expression: a New York Minute) that you can't even ask a person out side for the time with out them walking right past you as if you were never there!!! I guess Tokyo and New York have much in common.

    ReplyDelete
  2. I never really thought about that before, but it's true. As Americans, we smile, wave, and greet almost anyone, whether we know the person or not. If someone doesn't smile or respond, it would seem that the person is preoccupied or worried about something. To meet people without smiling seems, I don't know..., cold I guess to Americans. I wonder what others think?

    ReplyDelete